середа, 22 лютого 2017 р.

Профілактика комп’ютерної залежності серед учні


Комп’ютер став невід'ємною частиною нашого життя. Неможливо переоцінити позитивне значення цього науково-технічного досягнення. Однак виявлено немало випадків негативного впливу комп’ютера  на дітей, психіка яких  ще незахищена і вразлива. Соціально–психологічна служба закладу (соціальний педагог Нетудихатко Я.А.,практичний психолог Денисова О.О.) провела опитування серед учнів 7-9 класів. За результатами можна зробити певні висновки щодо можливого формування залежності.
        Хвилює той факт, що значна  кількість дітей значно перевищує норми роботи на комп’ютері. Із 120 опитаних 29%  підлітків бажають продовжити гру після її закінчення. Відомо, що схильність може перерости в залежність, тим паче, якщо є сприятливі умови.
       Стає очевидним, що залежні від комп’ютерних ігор підлітки потребують кваліфікованої психотерапевтичної допомоги. Але відомо, що ефективність допомоги залежить від бажання отримати її. У більшості випадків підлітки заперечують свою залежність та відмовляються навіть від консультації психолога. Тому ми вважаємо, що найефективнішим способом боротьби з такою залежністю є профілактика.
Для батьків та педагогів  були вироблені рекомендації щодо профілактики кіберзалежності ще з першого року навчання дитини у школі. Профілактичні методи для дітей базуються на психологічних законах, вони є емоційно значимі та відповідають віковим особливостям.
Ефективними є ігрові методи і заняття з елементами тренінгу.  Лідери учнівського самоврядування  розробляють спеціальні комікси, які навчать учнів початкової школи сприймати комп’ютер як помічника, а не як засіб безцільного проведення часу. І дуже важливо вчасно попередити батьків про можливі наслідки негативного впливу комп’ютера на психічне і фізичне здоров'я дитини.

Немає коментарів:

Дописати коментар